torsdag 8 april 2010

Börja!

Vi vill ju även få igång andra med hjälp av dethär. Martin skrev ju tidigare om att det tar 21 dagar att skapa en vana. Själv så började jag förra sommaren, efter en tennismatch med en fd arbetskamrat så bestämde jag mig för att springa Lidingöloppet. Jag var i rättså dålig form konditionsmässig, jo jag har tränat innan, men just då var mitt flås allt annat än bra. Dagen efter tennismatchen gav jag mig ut o sprang en mil(inte så rätt o börja med), tog mig runt på en dryg timme och var helt slut. Tränade som en tok, hade dåliga skor och ådrog mig ett klassiskt "löparknä", vilket är allt annat än mysigt. Så börja försiktigt o ha bra skor!!

Här hittar du bra nybörjartips: http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=294
Surfar du runt lite på sidan så hittar du träningstips som passar dig även om du inte är nybörjare. Se det som inspiration.

Själv så är jag inne i ett rättså tung träningsperiod, försöker klara 5 mil/vecka, gjorde det förra veckan och kommer även att försöka göra det denhär veckan. Helgen innehåller ett långpass, kanske uppemot tre mil, men då med energi längs vägen som jag lägger ut efter hand och plockar upp på vägen hemåt i löpningen.

Men vad väntar du på, kör igång o träna nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar