torsdag 8 april 2010

SMHI håller nog inte med...


...men för lilla mig kom våren till Norrköping först i dag!

Titta på kartan här bredvid, det är SMHI:s vårkarta. Enligt den intog våren Östergötlands Peking för länge sedan men ett för mig efterlängtat vårtecken visade sig inte förrän i dag: gatukontoret har varit i farten och sopat upp all grus som legat efter snör på min standard runda, den med promenaderna och Kungsgatan!

Att få springa utan kras eller extra motstånd under skorna, vilken känsla!

Det fanns någon sträcka på drygt hundratals meter med lite grus kvar vid Hamnbron och samma sak på Kungsgatan vid Idrottsparken, men folk här i stan vill så gärna komma hem för att läsa den här bloggen att det är lätt gjort att missa några bitar. Det blir väl uppsopat i morgon.

Hur som heslt, jag fick mig tre stycken invigningsrundor med kaloriförbrännande lågtempolöpning, dagen till ära. Därmed 15 nya kilometer till veckans sammanlagda distans.

Nu finns det nästan inga ursäkter kvar för att inte ta sig ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar