lördag 10 april 2010

tolv kilometer kvar


av ett maraton hade jag i morse, när jag efter 30km entrade hemmet. Dagen hade startat underbart, blå himmel, +1C fast klockan var 6.15 på morronen. Rutiner, det gäller att skaffa sig rutiner, och lite disiplin. Att ta sig upp, äta en lättare frukost bestående av gröt, juice och en liten kopp kaffe. Rätt kläder på, ofta samma kläder (fast tvättade). Korta tights, långa över, underställströja, funktionströja, vindjacka, mössa, handskar och vätskebälte. Inga sömmar som skaver, strumpor som inte ger skavsår. Utrustning som man trivs o springa i helt enkelt.

Idag laddade jag med energi, tog med mig två bananer som jag släppte av längs vägen och sedan plockade upp på vägen hemåt. Extra vatten, energitabletter och en energibar.

Att ge sig ut såhär års är underbart, efter att ha sprungit i snö, i -18C och snöregn så är vårens väder otroligt gôtt och springa i.

Löpningen gick idag otroligt bra, inga skavanker, inga smärtor, bara en skön resa under 2timmar och 30 minuter. Lite stretch, STOR frukost och onormalt mycket vätska dom närmaste timmarna gör att även dagen blir dräglig hoppas jag.


Nu väntar två veckor utan långlöpningar, har haft två veckor nu där jag avverkat mer än 5mil i veckan. Lite kortare sträckor, intervaller och backträning väntar nu, samt några rejäla benpass på SATS. Det är sju veckor kvar och det känns sjukt bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar