måndag 12 april 2010

Vilodag

Idag måndag är det vilodag, jobbigt. När löpningen går så lätt som den gör nu vill jag springa mer, men vet hur tråkigt det är med skavanker och ömmande knän, därför lite vila.
Det är dags för inköp av nya skor, skor som maran ska springas i. Ett par skor bör, ja bör, bytas efter ca 120mil och när det är den 5 juni så är jag nära den sträckan i mina nuvarande skor. Tänkte därför köpa ett par likadana som jag sakta ska springa in, vänja mig vid så att dom den 5 juni liksom jag är i toppform.
Martin springer efter sin pulsklocka, ja han har den inte framför sig utan han kollar på den och anpassar sin hastighet efter den, förståndigt under en sträcka på 42195 meter. Nu har jag oxå fallit för frestelsen och köpt en pulsklocka, sen om jag kommer att anpassa min löpning helt efter den....nja, inte helt men lite i alla fall, lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar