torsdag 22 april 2010

Köksmästargenerositet

Stockholm, 21-22 april 2010. Ett 20-tal köksmästare från Harrys restauranger över hela landet samlades för vårens träff (tema: ledarskap) samt besök på GastroNord, Skandinaviens största matmässa.

Precis innan vi skulle ut på middag på tisdagskvällen fick jag möjligheten att berätta om Running for Khayelitsha samt utmana dem att ge sitt stöd genom att köpa maratonsträckor (hade precis fått mina 422 biljetter av Martin).

- När jag går till sängs i natt vill jag ha minst två kilometer mindre att oroa mig över, sa jag. Tänkte som så att jag lägger ribban lågt första gången.

24 timmar senare hade nästan sex kilometer (5,6 km för att vara exakt - eller 56 stycken 100-meters sträckor) blivit täckta. Deras reaktion var inte bara positiv utan omedelbar! 2800 kronor insamlade till dagiset i Bamanye.

Tack ska ni ha, kollegor! Jag är stolt över att arbeta tillsammans med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar